Sluiskil, 24 augustus 2017

Jon Sletten, de huidige Plant Manager in Sluiskil, is benoemd tot Plant Manager in Porsgrunn (Noorwegen). De productielocatie van de multinational Yara International ASA in Porsgrunn maakt zogenaamde NPK meststoffen en behoort naast de vestiging in Sluiskil tot de grootste kunstmestfabrieken van Europa. Op beide locaties werden de achterliggende jaren grootschalige investeringen gedaan van honderden miljoenen euro’s.

De Noor Jon Sletten is vanaf 1 augustus 2012 actief in Sluiskil als Algemeen Directeur. In de periode 2004 tot 2009 was hij ook al werkzaam in Sluiskil als Productiemanager Nitraat-Ureum. Hij draagt Zeeland een warm hart toe en noemde Zeeuws-Vlaanderen het mooiste deel van Nederland. Zijn primaire taak vond hij het leiden van veilige en excellent presterende fabrieken waarin iedere medewerker de aandacht krijgt die hij of zij behoeft. Vanuit zijn rol als Algemeen Directeur was hij onder meer lid van het Dagelijks Bestuur van PORTIZ en Board member van Meststoffen Nederland en Smart Delta Resources. In 2015 haalde hij de Nationale Scheikunde Olympiade naar Zeeland.

Hij vertrekt op het moment dat de onder zijn leiding gerealiseerde investering voor Ureum-8 (€ 240 miljoen) wordt afgerond en een nieuw laadgebouw (€ 27 miljoen) in gebruik wordt genomen. Tijdens zijn management periode realiseerden de fabrieken van Yara Sluiskil talloze productierecords en werd een recordvolume product verladen van meer dan 5 miljoen ton. Ook tekende hij een Green Deal met minister Kamp voor de realisatie van een waterstofrotonde voor regionale bedrijven. Veiligheid had topprioriteit en ondanks de goede veiligheidsresultaten die Yara Sluiskil onder zijn leiding behaalde was zijn stellige mening dat de goede resultaten nooit meer mochten zijn dan een inspiratie om het nog beter te doen.

Wie de heer Sletten opvolgt is momenteel nog niet bekend.