Sluiskil, 26 oktober 2017

Michael Schlaug volgt de huidige Algemeen Directeur Jon Sletten op die per 1 december vertrekt naar de productievestiging van Yara in Porsgrunn (Noorwegen).

De heer Schlaug is reeds 20 jaar werkzaam voor de Noorse multinational en bekleedde eerder functies in onder andere Duitsland, Noorwegen, België en de laatste 6 jaar als Algemeen Directeur van de Yara productievestiging in Belle Plaine (Canada).

Yara Sluiskil is de grootste fabriek van Yara International ASA en kende de achterliggende jaren een fors uitbreidingsprogramma. In minder dan 10 jaar werd voor ruim 700 miljoen euro geïnvesteerd in nieuwe installaties. Er werden veel nieuwe productierecords gevestigd en het totaal verladen volume producten bedroeg in 2016 meer dan 5 miljoen ton, dat voornamelijk via de havens haar weg vindt binnen en buiten Europa.

Yara Sluiskil is een belangrijke werkgever in de regio en participeert actief in vernieuwende regionale projecten waarvan WarmCO2, De Waterstofrotonde en de Groene Koegorspolder aansprekende voorbeelden zijn.

De nieuwe directeur zal per 1 februari 2018 aan de slag gaan in Sluiskil. In de tussenliggende periode vervult Adjunct Directeur Rik Lambotte de functie van Algemeen Directeur voor Sluiskil.