Terneuzen, 1 augustus 2014

Styron beheert haar product portfolio op een duurzame en veilige manier. Daarnaast moedigen we onze leveranciers en klanten aan om samen met ons, deze begrippen te waarborgen in de product levenscyclus die zij ondersteunen.

Binnen ons bedrijf zetten we ons in voor het programma Ethiek en Naleving, en vertegenwoordigen we onszelf binnen het Responsible Care® programma.

Als onderdeel van het Responsible Care® programma, hebben wij een continue focus op gezondheid, veiligheid en milieu waarbij we ons toewijden aan het voortdurend verbeteren van de prestaties van ons bedrijf, en daarbij communiceren over onze producten en processen met onze stakeholders.

Hier kunt u het Duurzaamheidsverslag van Styron lezen. Dit verslag is de vierde editie sinds de oprichting van Styron in 2010.
Aan de hand van metingen die betrekking hadden op een scala van milieu-indicatoren, zette Styron in 2013 de trend om haar ecologische voetafdruk te verminderen.

Duurzaamheidsverslag_Styron_image
In vergelijking met de prestaties van 2012, behaalde het bedrijf reducties in 2013 op de volgende gebieden:

- Elektriciteitsverbruik, een daling van 2%
- Totaal chemische emissies, een daling van 2%
- Vluchtige organische stof (VOS), een daling van 5%
- Het waterverbruik met 4%

Het rapport laat zien hoe onze producten onze klanten helpen op gebieden zoals LED-verlichting, groene autobanden, smart meters, levensreddende medische hulpmiddelen en lichtgewicht auto's.