Benelux - 22 mei 2014

The Dow Chemical Company heeft bekend gemaakt dat zij Anton van Beek heeft benoemd tot President voor Dow in de Benelux (tevens voorzitter van de Raad van Bestuur van Dow Benelux B.V.). Van Beek is nu business director voor Dow’s Coating Materials in EMEA (Europe, Middle East and Africa). Hij volgt Willem Huisman op, die onlangs is benoemd tot President voor Dow Duitsland.

Van Beek heeft een brede commerciële achtergrond en ruime ervaring in het management van verschillende business divisies. In 2009 kwam hij bij Dow in dienst door de fusie met Rohm en Haas, waar hij als general manager verantwoordelijk was voor Primary Materials. Voor Rohm en Haas werkte Van Beek negen jaar bij BASF in verschillende marketing en sales management functies.

Van Beek behaalde een bachelor chemie aan de technische hogeschool in Arnhem, een master management en marketing aan de UvA en hij volgde een executive programma aan de Erasmus Universiteit Rotterdam.