RENESSE – DELTA en Concert at SEA bieden dit jaar een uniek evenement aan voor 700 leerlingen van Zeeuwse praktijkscholen.

Onder de titel ‘Cas 4 Kids” treden vrijdagochtend 27 juni ondermeer Ali B en Nielson op. Beide organisaties willen deze jongeren een leuke start van de zomer bezorgen.

Zo’n 700 leerlingen komen met bussen vanuit heel Zeeland naar het festivalterrein op de Brouwersdam om kennis te maken met het festival voordat het festival om 12:00 uur de entree opent voor het reguliere festivalpubliek.

“Naast dat we hoofdsponsor zijn van Concert at SEA en klanten en relaties zo een geweldig weekend bezorgen,proberen we als DELTA wat extra’s te doen voor de Zeeuwse samenleving. Met dit speciale evenement kunnen we deze doelgroep op een positieve manier kennis laten maken met het grootste evenement van Zeeland.”, aldus Ilse de Mol van DELTA. Ook festivaldirecteur Lesley Grieten is trots met het nieuwe programmaonderdeel. “Het is al jaren een wens om iets voor kinderen te doen. Het past bij het festival en we hebben tenslotte al een hele productie klaar staan. Wij kijken nu al enorm uit naar deze ongetwijfeld geweldige start van het Concert at SEA weekend."

Ook Omroep Zeeland is partner in dit initiatief en maakt een extra uitzending over dit programmaonderdeel dat op zaterdagavond 28 juni wordt uitgezonden. "We doen al jaren verslag van Concert at SEA en dit onderdeel, speciaal voor Zeeuwse leerlingen, springt er zo uit dat we daar graag aan meewerken," aldus Bart van den Heuvel van Omroep Zeeland.

CAS 4 Kids is bedoeld voor leerlingen van Zeeuwse praktijkscholen en hun docenten en heeft daarom een besloten karakter. Er zijn geen kaarten verkrijgbaar voor het evenement. Concert at SEA op de Brouwersdam in Zeeland is uitgegroeid tot één van de grootste festivals van Nederland. Behalve de programmering is de unieke locatie met uitzicht op de Noordzee, de lage toegangsprijs en de gezellige sfeer voor veel mensen reden een weekend naar Zeeland te komen.

De kaartverkoop van weekendkaarten en overnachtingsarrangementen is inmiddels gestart via www.concertatsea.nl, alle PRIMERA winkels en telefonisch via 0900-9000500. De organisatie raadt bezoekers aan op tijd kaarten te kopen gezien het festival elk jaar vroeger uitverkoopt. Veel van de overnachtingsarrangementen zijn inmiddels al uitverkocht.