Middelburg, 29 september 2014

De Raad van Commissarissen (RvC) van DELTA NV heeft vrijdag 26 september jl. uit zijn midden de heer Cees Maas (1947) benoemd tot voorzitter. Hij volgt de afgelopen donderdag afgetreden Daan van Doorn op. Cees Maas is sinds 16 mei jl. lid van de RvC van DELTA.

De heer Cees Maas was van 1992 tot 2007 lid van de raad van bestuur van ING Group NV. Vanaf 1996 als CFO en de laatste vier jaar tevens als vice-voorzitter. Daarvoor was hij thesaurier-generaal op het ministerie van financiën in Den Haag.
De heer Maas is actief als commissaris/toezichthouder bij een aantal bedrijven/instellingen. Zo is hij op dit moment:
- Senior advisor Cerberus Global Investment Advisors, LLC
- Vice-voorzitter van de raad van commissarissen van BAWAG P.S.K. in Wenen
- Vice-voorzitter van de raad van commissarissen van BCD Holdings NV, Curacao
- Vice-voorzitter van de raad van commissarissen van Stadion Feijenoord NV
- Lid van het bestuur van de Stichting Preferente Aandelen DSM NV
- Lid van het bestuur van de Stichting Administratiekantoor Hoofdplaat
- Voorzitter van de raad van toezicht van het Erasmus Medisch Centrum

De heer Cees Maas is geboren in Middelburg en heeft twee volwassen kinderen. Hij woont gedeeltelijk in Vlissingen.