Middelburg, 14 januari 2016

Unieke samenwerking DELTA en Saxo Bank maakt energiemarkt transparant

Ondernemingen krijgen vanaf 1 februari 2016 voor het eerst de mogelijkheid om realtime op elk moment van de dag de in- en verkoop van hun energie zelf te bepalen. Continue toegang tot een onafhankelijke en daarmee transparante marktprijs is hiermee een feit. Ondernemingen kunnen hierdoor het stuur van hun eigen energie(prijs)beleid steviger in handen nemen. De verbinding tussen de energie- en financiële wereld is vandaag gepresenteerd en wordt mogelijk gemaakt door energiebedrijf DELTA en Saxo Markets, de institutionele tak van Saxo Bank.

Het unieke handelsplatform van Saxo Bank maakt het mogelijk voor klanten om inzicht in de prijzen van energie om te zetten in een strategisch voordeel in de, vandaag de dag, zo veranderlijke energiemarkt. Tot voor kort was het voor klanten alleen mogelijk om een aantal keer per dag energie in te kopen. In de toekomst is het handelsplatform ook toegankelijk voor particulieren.

Directeur van het bedrijfsonderdeel Energie & MultiMedia, Guido Custers:
“Vanaf vandaag krijgen energie in- en verkopers, via het Saxo state-of-the art handelsplatform, direct toegang tot de wereldwijde groothandelsmarkt voor energie. Met recht een wereldprimeur. Het platform maakt energieprijzen realtime toegankelijk en totaal transparant.”

Directeur Saxo Bank A/S Nederland, Job Barth:
“Wij zijn trots op de samenwerking met DELTA. Met de introductie van Energie CFD’s (Contracts For Difference) bieden we de markt de mogelijkheid om voorop te blijven lopen op het gebied van risicomanagement en hedging.”